با ما در تماس باشید:

۱. آمادگی برای صادرات و واردات: قبل از اقدام به هر کاری باید مطمئن باشید که شما دقیقا همه چیز را در مورد آن میدانید واز همه مهمتر اینکه تجارت شما آمادگی لازم را در این زمینه را دارد. صادرات و واردات به زمان، منابع مالی و مجوزهای لازم و مدیریتی قوی نیاز دارد.
۲. استراتژی صادرات و واردات: اتخاذ یک استراتژی (صادرات، واردات) به شما کمک میکنه برای داشتن یک تعریف مشخص از اهداف تجاریتان و مطابقت منابعتان با آن اهداف را بررسی کنید. این استراتژی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید اجزاء بازاری را که شما آن را برای تجارت اصلی خود تعریف کرده اید، مدیریت کنید. تمرکز بر منابعتان شما را برای خدمات و واکنشهای کیفی مناسب به مشتریان و یا تامین کنندگان جدیدتان آماده میکند.
۳. تحقیقات بازار: تحقیقات بازار در واقع درگیر شدن در یافتن آنچه که شما نیاز به دانستن آن دارید میباشد، مثل قوانین و مقررات تجاری، کانالهای توزیع، رشد و سایز بازار، رقابت، میزان تولید و جمعیت (در مورد صادرات)، تولیدکنندگان و رقبای موجود، کیفیت محصول، قیمت جهانی و قیمت محلی، مجوزهای لازم در ایران و خارج از ایران، راه های بهینه حمل و نقل، قوانین و تعرفه های گمرکی، مدت زمان تحویل، نقل و انتقالات پولی و بانکی، فاینانس (در مورد واردات). بنابر با این اطلاعات شما می توانید فرصتهای بازار و هزینه ها را ارزیابی نمایید. بدست آوردن این اطلاعات به شما برای دانستن اینکه چطور آن بازار عمل میکند و چگونه با تامین کننده مذاکره شود، میزان ریسک و خطر و آگاهی از تمام پروسه را کمک میکند. بیشترین ارزش این تحقیقات، اطلاعاتی است در باره ‘حس بازار’، اینکه چطور تولیدات یا خدمات شما در محیطی که تجارت خواهید کرد رقابت میکند(در مورد صادرات) و اینکه آیا تامین کننده نیازهای تجاری شما واقعا توانایی تامین و حل و مشکلات شما را در دراز مدت (در مورد واردات) دارد را مشخص میکند.
۴. مدیریت ریسک: صادرات و واردات به مفهوم فرصت های بیشتر برای تجارت میباشند، اما شامل ریسک های بزرگتر نیز هستند. اولین گام در مدیریت ریسک تجارت خارجی چه واردات و چه صادرات، شناسایی منابع ریسکی آن تجارت میباشد. گام دوم باید طوری مدیریت کنید تا ریسک به حداقل برسد. افراد متخصص زیادی میتوانند به شما در این زمینه کمک نمایند که انتخاب فرد مناسب در زمان مناسب مهمترین مرحله در کاهش ریسک میباشند.
۵. حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی: حمل کالاها چه برای وارد کننده چه صادر کننده مسئله بسیار سختی و مهمی است. دانستن مختصری از اصول اولیه شرایط و مقررات، قیمت گذاری و مدارک حمل و نقل بسیار اهمیت دارد. مدارک حمل شامل شرایط ویژه کالا همچون مشخصات تولید، لیست کالاها و گواهی های مورد درخواست شامل گواهی قرنطینه و گواهی منشاء میگردند. بنابر این کاملا مطمئن شوید که مراحل و مدارک را فهمیده اید و آماده سازی این مدارک را بطور دقیق انجام داده اید.
۶. پرداخت: مهمترین بخش در واردات و صادرات آشنایی با شرایط و نحوه پرداخت است. تعدادی روشهای پرداخت برای تجارت بین المللی وجود دارد که بسته به شرایط میتوان از آنها استفاده کرد. این شرایط شامل: میزان اعتماد صادر کننده یا واردکننده، میزان ریسک پذیری دو طرف، حجم نقل و انتقال پول و میزان وطول دوره معامله و غیره میباشد.
۷. قوانین و مقررات داخلی و بین المللی: واردکنندگان و صادرکنندگان باید از تحریم هایی که دولت متبوعشان بر اساس قوانین داخلی یا برمبنای مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد وضع کرده اند آگاه باشند. تحریم ها میتوانند شامل محدودیت واردات و صادرات، ممنوعیت کمکهای فنی، آمورش و تامین مالی، محدودیتهای سفر و تحریم های مالی بر علیه شخص خاص، نهاد و یا کشوری باشند. آشنایی با قوانین تجارت بین الملل شما را از تفاوت بین سیستمهای قانونی کشورها، اینکه کدام قانون در هنگام دعاوی اجرا خواهد شد، قوانین رقابت، الگوهای ثبت و مسئولیت تولید آگاه میسازد. همچنین اینکه قراردادهای بین المللی برای فروش کالا میتوانند خیلی پیچیده باشند بنابر این حتما قبل از مذاکره برای بستن یک قرارداد بین المللی فروش ویا خرید از یک کارشناس حقوقی و یا آژانس معتبر در این زمینه مشورت بگیرید